Gastvrijheid

De zakelijke gastvrijheid is ooit lang, lang geleden ontstaan doordat reizigers tijdens een wekenlange reis een veilig onderdak zochten. Tegenwoordig zie je gastvrijheid terug in vele andere branches dan de hotellerie, restaurants, cafés en cateringlocaties. In de zorg is zelfs wetenschappelijk aangetoond dat het herstel sneller verloopt als een patiënt zich welkom voelt. Daarom is het volgens ons van enorme waarde om gastvrijheid ook te integreren in de levenslange reis van leren en ontwikkelen.

Als je wilt ontwikkelen helpt het als je op je gemak bent. Dan durf je fouten te maken waarvan je kunt leren, dan durf je feedback te geven of dan durft een leider zich ook kwetsbaar op te stellen. Met gastvrijheid geven we bij Buro Ter Zake het voorbeeld hoe je een leercultuur en een leeromgeving verder kunt stimuleren. Luisteren om te begrijpen, een welkome ontvangst, verantwoordelijkheid nemen, een goede nazorg en zelf het meeste leren zijn zaken die we als vanzelfsprekend zien. Het altijd overtreffen van verwachtingen door verrassende oplossingen is het hoofdingrediënt. Want als we verrast worden, dan blijft het geleerde ons meer bij.

Je mag van ons daarom altijd de voorbeeldrol verwachten. We zoeken naar de 9+ beleving en vinden die daarom ook.